Zacinający się zamek od strony kierowcy? WD 40????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • akmiecik
    Classic
    • 2009
    • 14

    Zacinający się zamek od strony kierowcy? WD 40????

    VAG CAN PRO

    -----------------------------
    Procedura włączająca/wyłączająca automatyczne zamykanie szyb z pilota przy zamykaniu auta.

    Uwaga !! Występują II generacje sterownika komfortu różniące się długością kodowania i funkcjami.

    Do wyboru:
    Generacja I
    Generacja II
    -----------------------------

    Skoro generacje można poznać po długości kodowania to jaką długość ma 1 a jaką 2.
    Na stronie VW znalazłem informacje o 2 długościach kodowania 14 i 19. Tylko która z nich odpowiada której "generacji" ? A może występują jeszcze inne długości ?

    Andrzej
  • maruss84
    Classic
    • 2008
    • 27

    #2
    Zacinający się zamek od strony kierowcy? WD 40????

    Witam mój problem jest taki. wkładam kluczyk do zamka drzwi od strony kierowcy i otwieram przekreęcąjac tylko ze strasznie ciesko sie przekreca a jak ma cofnąc to zacina sie czasami ze az szyby automatycznie mi sie otwoeraja? jak poradzic sobie z tym moze WD 40?? czy tam jest jakis czujnik immobilayzera w srodku zmkai mienożna dac wd??

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      z tego co wiem wd40 nie stosuje sie do zamkow - wyplukuje smar ktory juz masz w zamku - mi mechanik przesmarowal smarem silikonowym w sprayu i najmniejszych problemow z zamarzaniem/zacinaniem/ciezkim chodzeniem nie mialem - ogolnie polecam.
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Albo kupic sprezone powietrze w butelce (wyglada jak WD40) przedmuchac a pozniej zasmarowac
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • satoot
          Rider
          • 2008
          • 525

          #5
          Zamieszczone przez Geralt
          z tego co wiem wd40 nie stosuje sie do zamkow - wyplukuje smar ktory juz masz w zamku - mi mechanik przesmarowal smarem silikonowym w sprayu i najmniejszych problemow z zamarzaniem/zacinaniem/ciezkim chodzeniem nie mialem - ogolnie polecam.
          Wypłukuje, to prawda, wodę wypiera.
          Ale czy napewno nie można stosować do zamków?
          Pytam poważnie, bez podpuchy i przekory żadnej - bo nie wiem.

          Komentarz

          • Guguś
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1212

            #6
            maruss84, wymontuj zamek z drzwi, przeczyść, można rozebrać na części pierwsze i załóż, będzie jak nówex, mój się zapiekł i już nie ma opcji aby to cofnąć, jak wchodzi Ci kluczyk i się przekręca to walcz jeszcze przed zimą.

            Demontaż jest banalnie prosty.
            __________________________________

            Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

            Komentarz

            • zbigniew147
              Rider
              • 2008
              • 482

              #7
              prawdziwy ślusarz WD40 N I E U R Z Y W A do zamków patentowych więc w samochodach też nie polecam we wkładkę lać. Jeśli problem to nie wkładka to rozebrać i smarować.

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                miałem podobny problem, nalewałem do zamka co się dało-> ale nie pomogło.
                Wymontowałem go w końcu i po wlaniu różnych ustrojstw typu WD 40, zacząłem nim lekko trząchać o stół, aż wytrząsnąłem cały szlam ze środka -> po prostu w zamku od nie używania zebrało się różnego rodzaju brudu i nie można było do końca wsadzić kluczyk.

                Także proponuję wyciągnąć zamek i dobrze nim potrząsnąć aż będzie czysty :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • salvado
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 314

                  #9
                  maruss84,

                  WD 40 lub inny penetrant nie jest zły do zamków, ale kolejność powinna być nastepująca:
                  1. Wymontować zamek.
                  2. Wykąpać w penetrancie w celu usunięcia brudu/zapieczeń/starego smaru.
                  3. Wykąpać w odtłuszczaczu, np. w benznynie ekstrakcyjnej (ważne z uwagi na mikrowyłącznik znajdujący się w zamku).
                  4. Nasmarować wmagające tej czynności części zamka odpowiednim smarem.

                  Polecam zrobić to jak najwcześniej, póki jeszcze da się umyć urządzenie. Ideałem byłoby skorzystanie z myjki ultradźwiekowej, ale jesli takowej nie masz, to godzinna kąpiel w penetrancie powinna rozwiązać Twój problem.
                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                  Komentarz

                  • arci9
                    RS
                    • 2004
                    • 2007

                    #10
                    salvado, ale po co wymontować cały zamek jak można tylko bębenek?

                    Jest szybciej i bezstresowo, tam nie ma mikrowyłącznika.A z reguły problemy są z bębenkiem a nie zamkiem.

                    Komentarz

                    • salvado
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 314

                      #11
                      arci9,
                      Pisałem na podstawie doświadczeń ze swym autem => 240 kkm :twisted:
                      Staram się pisać poprawnie po polsku.

                      Komentarz

                      • arci9
                        RS
                        • 2004
                        • 2007

                        #12
                        ja przejechałem Octą ponad 160 tyś, co nie zmienia faktu, że wystarczyło wyciągnąć sam bębenek

                        Komentarz

                        • Geralt
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 589

                          #13
                          salvado, grzecznie prosze - "zejdz ze mnie bo mi ciezko" :wink:
                          pozdrawiam
                          Adam W.

                          Komentarz

                          • maruss84
                            Classic
                            • 2008
                            • 27

                            #14
                            w zakmu jest jakis włącznik czujnik id IMO????

                            Komentarz

                            • pantol
                              Elegance
                              • 2004
                              • 754

                              #15
                              Zamieszczone przez maruss84
                              w zakmu jest jakis włącznik czujnik id IMO????
                              Wydaje mi się, ze nie ma czujnika id/IMO. Jest tylko mikrowłącznik.
                              Jarek "Vinci"

                              Komentarz

                              Pracuję...